kanske värt ett försök. Ett tips

Jag skulle just logga in på blogg.se när jag såg en reklam grej,där det stod " Glöm situps för plattare mage" Och jag kände mig då tvungen att klicka på det. Det jag har hört,så har situps vart väldigt efektivt när det gäller plattare mage med nehej? Antagligen inte. Jag tänkte därför visa er tipsen dom har skrivit om hur man kan få plattare mage,bättre resultat osv. Jag tror nog ändå att det är värt ett försök. Det är ju som sagt sommar snart,och bikinin ska då på,så jag ska nog testa! Här har ni texten.


Ja, sommaren närmar sig och då börjar tankarna på magträning att vakna. Du har ett gediget magprogram varje dag. Och övningen situps kan ju vara en bra start. Dock måste jag berätta att det finns många andra övningar som är MYCKET mer effektiva. Faktum är att kan skippa övningen situps helt – om du vill ha en platt mage – och göra andra som ger bättre effekt. Mycket roligare och mycket bättre resultat.

Situps tränar de ytligare magmusklerna, bland annat musklerna som ger ”rutorna”. Men dessa muskler har inget med platt mage att göra. Och de har inget med att få starkare rygg att göra. Det enda som du blir bra på är att göra situps.

I stället är det den inre magmuskeln som du ska försöka stärka och aktivera. Den går runt kroppen som en korsett. När muskeln aktiveras minskar midjemåttet. Hur får man då kontakt med den? Jo, stå till exempel på ett ben. Lägg händerna vid naveln och känn hur de djupa magmusklerna spänns direkt. Perfekt magträning! Eller sitt vid ett bord och lägg händerna på bordet med lillfingersidan mot bordet. Tryck lätt nedåt. Nu spänns också de djupa magmusklerna. Eller så kan du prova övningen ”bordet” som du ser här.



Båten är en bra övning: sitt som på bilden med magen spänd. Eller ta stöd med en fot i golvet för ett lättare utförande.


Rotera kroppen från sida till sida för variation.

Håll koll på att magen dras INÅT när du jobbar. Alltför många kvinnor spänner musklerna utåt. Så lätt inåt med naveln och sen tryck mot bordet eller stå på ett ben. Eller stå upp coh håll balansen när du åker buss, spårvagn eller tunnelbana. MYCKET bättre övningar för en platt mage än situps.

Lycka till!



Så hur tycker ni det låter?
Jag ska faktiskt testa den här grejen,inget farligt alls att testa.


/S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0